حمیدرضا جلیلیان

داستان زندگی من

زندگی خیلی پیچیده است. در هر مرحله که هستی فکر میکنی همه چیز همیشه همانطور ادامه پیدا میکند فکر میکنی تا آخر عمرت همه چی همانطوری می ماند در حالی ک ما انسان ها در یک بازی هستیم، یک بازی که گاهی مثل فوتبال هست گاهی مثل شطرنج. گاهی برد میکنی و گاهی هم پشت سر هم باخت شایدم پشت سر هم برد. معلوم نیست چه میشود.

زندگینامه
حمیدرضا جلیلیان ۱۹ بهمن ۱۳۷۳ در شهر اسلامشهر متولد شد.

تحصیلات
جلیلیان دوران ابتدایی را در دبستان فاضل سمیعی تحصیل کرد و بعد از آن وارد مدرسه راهنمایی امام حسین (ع) در شهر ساوه شد و دیپلم خود را در رشته کامپیوتر دریافت کرد.

او در سال 1391 وارد دانشگاه شد و دانش آموخته رشته مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات  از موسسه آموزش عالی دانشستان در مقطع کارشناسی است.

موفقیت ها
بزرگترین موفقیت او پلیمر ساختن دستگاهی بود که در بالا به آن اشاره شد. این اقدام همراه با ریسک بالا و اطلاعات اندکی صورت گرفت که تنها تعدادی تصویر مبنای ساخت آن بود. برخی از سرمایه گذاران به دلیل ریسک بالا، از مشارکت در این کار پرهیز کردند. به گفته جناب شکیبا به دلیل بومی بودن دانش ساخت دستگاه، هر ایرادی و اصلاحی در این خط تولید قابل ارزیابی و رفع می باشد. این روند تا هنگام ساخت یک خط تولید ایده آل با توانایی تولید انواع محصولات با کیفیت ادامه خواهد داشت.

جلیلیان بر این باور است که موفقیت هنگامی رخ می دهد که انتخاب درست صورت گرفته باشد. وی نسبت به سیستم آموزشی در کشور انتقادهای جدی دارد و می گوید هنگامی که از دانش آموزان سوال می شود که چرا این همه درس می خوانند، آنها پاسخی برای این پرسش ندارند. به باور او کتاب های درسی به این دلیل آموزش داده می شوند که ما انتخاب درستی داشته باشیم و از میان موضوعات مختلف درسی، رشته ای را که بیشتر به آن علاقه داریم، ادامه دهیم. به عبارت دیگر اگر انتخاب درست وجود نداشته باشد؛ موفقیتی هم در کار نخواهد بود.

انتخاب درست در زندگی، زمینه موفقیت است که اگر به روش مناسبی صورت گیرد یعنی بر اساس علاقه باشد، می تواند شما را به موفقیت برساند.

وی اظهار می کند که پس از 25 سال فعالیت در زمینه تولید و آشنایی با موانع آن در کشور، فهرستی تهیه کرده که خود او به عنوان مدیر عامل یک شرکت تولیدی 24 مسئولیت حرفه ای را عهده دار بوده و این جدای از مسئولیت های اجتماعی و خانوادگی است.

جلیلیان انتخاب خود را از روز اول بر اساس علاقه عنوان می کند که این زمینه ای برای موفقیت بوده است. شرکت صنایع بسته بندی میهن پک در مدت فعالیت خود، نوآوری، تنوع محصولات و افزایش ظرفیت داشته است.

ناکامی ها

حمیدرضا جلیلیان در زمینه ناکامی های خود در طی فعالیت حرفه ای، اظهار می کند که با تلاش مداوم و در دقیقه 90 به موفقیت دست یافته و اصلا موفقیت او ناشی از خوش شانسی نبوده و به همین دلیل طی فعالیت حرفه ای خود ناکامی نداشته است و از آنها به عنوان تجربه یاد می‌کند.

ورود به صنعت
اما ورود حمیدرضا جلیلیان به حوزه صنعت بر حسب علاقه او به تولید و فروش بوده است. او در مدت یک سال که کار واسطه گری انجام می داد، بیشتر در بخش چاپ و مواد اولیه بسته بندی فعالیت داشت. پس از ثبت شرکت هم همچنان حدود یک سال کار خرید و فروش مواد اولیه را به صورت ثبت شده و قانونی انجام می داد. او نام شرکت خود را «صنایع بسته بندی میهن پک» گذاشته بود، اکنون شاید این نام برای برخی آشنا باشد.

فعالیت های عام المنفعه

جلیلیان ذکر بیان کارهای عام المنفعه را چندان مناسب نمی داند و آن را یک موضوع شخصی می داند اما به لحاظ مسئولیت اجتماعی یک واحد تولیدی می گوید همواره شرکت او ، برنامه های عام المنفعه را به ویژه در زادگاه بنیان گذران آن که منطقه ای در استان مرکزی است، انجام می دهد.

برنامه آینده
در حال حاضر برنامه های جاری به روال خود ادامه دارد، علاوه بر آن موضوع صادرات نیز در دستور کار شرکت قرار داشته و برای آن اولویت زیادی وجود دارد. علاوه بر آن ارتقای کیفیتی محصولات و ایجاد محصولات جدیدتر به علاوه حفظ رضایت مشتریان نیز جزو برنامه های شرکت است.